crosscollumn

Sunday, November 15, 2015

Santai di petang hari





Petang hari nyawa dah gian cek kat parit depan rumah. Palak gik tengah kemaruk nak casting. Dah setel hal rumah bergaut jak gi depan. Bila cek ada sikit aik dalam parit. Tapi ada ikan sik? Aik cetek jak rasanya dalam 3-4 inci jak dalam. Jom kita polah spot cek petang tok. Alang-alang masuk terus dalam blog sebagai report entri.



Menar ada ikan sik tok. Ntah yakin jaklah kat parit tok. Nama kita tok sot, apa2 boleh jadi. Hero pun ngekot sekali. Lamak tok berperam kat rumah jak. Lepas keluar aritok. Biar nya berkeliaran di luar rumah. Mula-mula makey katak getah, pulp!! aieee ada padu. Kecik jak ya. Tikam agik pulp!!! lepas agik. Oooo...sikdapat mok tukar strategi tok. Kita tukar popper jak. Pensel kita sik embak. Malas nak balit rumah amik barang. Pakey jak apa yang ada di embak. Bila dah tukar tikam..yah ko, sangkut terus. Dah agak dah, memang kecik jak ikan tok. Tikam gik dapat gik sekok. Ada dua ekok dalam parit tok. Catch and release jak. Nak pakey makan pun sik berani, Aik parit warna ijo macam ada sisa toksik. Ada berbuih mulut lepas makan.

Mangsa pertama.. layan juak men depan rumah.
Mangsa kedua. ada besar sikit.



Dah time suntuk depan rumah pun gohed...ok mesti ada nunggu entri seterusnya. tapi tok key cukup syarat jak untuk nambah entri. Klak mana2 trip yang dah dijalankan mungkin akan diletak dalam tok. At least ada gambaran macam nie nak tracking ikan.

No comments:

Post a Comment